zondag 18 mei 2008

Fissure of Woe II - 17 Mei

In mijn vorige verhaal heb ik het er al eens over gehad, die vreemde man die de laatste keer mijn excursievrienden een foto gaf en ticket naar FoW. Nou, om het mystery op te lossen, die man was niemand minder dan; Grenth, himself.

Ook deze keer wilden we weer naar ons altijd zonnige en kleurrijke gebied, dus ook deze keer stak ik halsreikend mijn handen uit naar hem. Oke, niet zoals de foto half-knielend waar hij mij dan boos aankijkt. Soms helpt lief lachen wel, zelfs bij de God des Doods, Grenth, himself.

De excusie was ietsjes anders verdeeld, in de party zaten; Martin, Royal, Achilles, Anuk, ik, Slip en Niels.

En voor sommige, was het hun eerste keer....*duivelslachje*


Met dit toeristische beeld beloofde het nog wat te worden. We begonnen en waren iets langzamer omdat niet iedereen het berengebrul van Ursan nog kon nabootsen, waardoor onze vriendjes besloten langzamer het loodje te leggen. En, natuurlijk moesten wij foto's en een rondleiding geven...


Langzaam maar zeker trotseerden wij de toeristische plaatsen van Fow waarbij wij braaf de questen vervulden. Zo huppelde wij langs alle monsters in de bekende "Forge", gingen tango dansen met spinnetjes. (Oke, met uitzondering van mij!..ben nog steeds niet gecharmeerd van deze beestjes) en kwamen zo aan bij het burning forest. Vrouwelijk gezelschap was er wel, maar toen ik hoopvol naar Anuk keek voor gezang gaf hij toe beter te zijn in het maken van Marshmellows met meteor shower. (Even tussendoor: ..als je hapte in de marshmellows, wel oppassen dat je je tanden niet breekt, meteorietenstukjes zijn hard en pijnlijk!)

Uiteindelijk kwamen wij aan bij het spookstad. En als je gelooft dan spoken niet bestaan, moet je goed kijken. Bij de brug ging jammer genoeg veel mis, de bijltjes van spoken hakten hard bij ons in en er werd te vroeg weggerend. Een beetje een kippenhok dus; ..maar als je niet goed oppaste werd je letterlijk een kopje kleiner gemaakt.

We hebben hard geroepen, de spoken naar de gene zijde gestuurd (kwamen ze daar niet al vandaan :P) en zijn uitgekomen bij het laatste stukje. Nog even een paar spookachtige griffins in veiligheid gebracht. (Wat is het toch met spoken en toch mogelijk dood kunnen gaan???)

Dat was alweer het einde.

Er zijn hier en daar wat foutjes gemaakt waardoor het bijna 2 uur duurde, maar iedereen moet het begin leren. Tot de volgende "Fissure of Woooeeeeee!"

4 opmerkingen:

Yannick zei

grenth is toch UW?

maar goed weer een leuk stukje :D

jeroen zei

dat was weer een leuk verhaaltje om te lezen

Anoniem zei

Gaan we ook eens UW doen (NM)? dat is samen met Mallyx de enige statue die ik nog mis in mijn HoM ^^

Anoniem zei

:) Zelfde hier, moet ook nog alleen die standbeeldjes (help me aub onthouden van men charm animal mee te nemen ;) )